Tuesday, January 20, 2009

Job Blues

Ravno trideset i tri dana nemam posao. Ne da se ne lažemo nemam posao od kako sam stigla ovamo... ono prehodno necu ni da uzimam za nešto što se može poslom nazvati. I tako posle nekoliko stotina poslatih biografija na razne adrese i tri meseca i pet dana od kako smo došli ja još uvek tražim. Nije sada da nešto izvoljevam pa hocu ovo ili ono. Ne meni se nisu ni javili... mislim oni ozbiljniji, oni koji su mi se javili su samo sitne šrevare i budalaštine sa radom na procenat bez osnovice. Evo danas sam bila na intervju za kasirku u lokalnom marketu .... super je protekao intervju, ali znam kada kažu da će se javiti za sedam dana ili do kraja nedelje to je "šifra" da nisam dobila posao. Nije da ja neznam šta da kažem na intervju-u itekako dobro znam šta treba da kažem jer sam provela dosta vremena istraživajući šta i kako i gde i kako se držati i koje termine koristiti i sve po redu. Šta je tu je moja diploma i moje obrazovanje i radno iskustvo nisu dovoljni već će oni... lepo da me uzmu za početak samo part time pa onda ako se pokažem će mi dati full time poziciju. Jao ne mogu više ni da gledam na spisak poslova na koji sam se prijavila u principu se minimun na pet do deset poslova prijavim dnevno... E da otišla sam i u agencije... oni su tek paćenici... pitaju me da li si se prijavila na career builder (lokalni sajt za zapošljavanje) ja ih gledam i ne verujem... pa ne bi bila ovde da nisam pokušala sve moguće alternative.
Inače koje sve prevare postoje to je neverovatno... evo samo par primera... prijavim se ja lepo za administrativnog asistanta za jednu kompaniju koja prodaje sex toys i sve lepo sa rezimeom ... nazovu oni mene za pet minuta od slanja da su oni sve to lepo primili, ali su upravo popunili poziciju za koju su se oglašavali ... nego ako ja hocu da pokrenem svoj bussines i krenem da valjam sa svog sajta te igračkice a oni da mi budu veleprodaja... šta kao ulaganje je minimalno...
Primer broj dva... super sam im za tu poziciju ... taman kako treba ali nemam znanje iz nekog programa za knjigovodstvo.... ako hocu mogu da od te agencije za zapošljavanje dobijem džabe cd sa knjigom o tom programu samo trebam da platim šiping. Lepo ja ljudima odgovorim da mi ne treba cd ... kada nemam program... ali da sam izuztno kompjuterski pismena pa ako je neophodno uzeću privatne časove. U međuvremenu saznam da ta firma uzme pa za tu porudzbinu ti skine svu svotu novca koju imaš na računu lepo i potencijalno ti pokradae identitet. Posle par dana na moj mail stiže odgovor da je klijent te agencije za zapošljavanje ipak našao nekog drugog ali ako ja hocu da pokrenem svoj biznis može da im se javim.
Primer broj tri... javi mi se firma koja je jako zainteresovana za mene ... kažu da hoce da me prime sve šta treba da uradim jeste da primam čekove na svoj lični račun od njihovih klijenata i ostavljam sebi 5% ... zvuči poznato--- > pranje novca. E da i povr svega mogu i u zatvoru završiti jer neznam odakle to stiže. Ali šta da se radi odavde su krenule sve prevare pa tako i ove .... ko je budala primi se... ja sam bila jednom, ali od tada se i guštera bojim.
Primer broj tri... super plaćen posao virtuelne sekretarice ... plaća se 23 dolara na sat, samo što nisam stigla još da nađem u čemu je caka. Znam samo da je ne legitimna firma jer nema ni zaglavlja korporacije ni imena firme ni ništa. Uguglala sam ženu koja mi je posalal to da hoce da radim za nju ... ispostavilo se da je to ime i prezime strip junaka koji rešava misterije... ovo je inače jedan od osnovnih znakova da se radi o teškoj prevari. Sada kada su me iskontaktirali sa svim mogućim prevarama mislim da je krajnje vreme da se javi neko sa pravim poslom za mene.
U međuvremenu ja počinjem svoj privatni bussines :D "Od autora ... "Tebe slavimo" (ikona koja je osvojila nagradu kulturno prosvetne zajednice Vojvodine 2000. godine ... sa naznakom van konkurencije... trenutno se nalazi u arhivu Vojvodine)... "Smrt bogorodice" (ikona koja je osvojila prvo mesto na takmičenju "Pravoslavlje danas" ) ... stiže sveže i novo!" Krećem ponovo da slikam ikone ako je neko zainteresovan za kupovinu, neka se slobodno javi. Ovo je nešto sa čime sam osvajala prestižne nagrade u Srbiji... slikam organic bojama na prirodnim materijalima vizantijskim stilom. Od reprodukcija do oreginalnih radova. Toliko od mene za sada. Dršte mi palčeve za taj posao...

2 comments:

Anonymous said...

Svakako da t drzim palceve.. Valjda ce upaliti jedan posao..

I da hvala ti puno sto si pisala i o prevarama na koje si nailazila.. Da mi buduci imigranti znamo sta nas sve ocekuje..

poz i srecno
Landlord

kaneolopa said...

E da zaboravila sam da opisem pojam daljine ovde. Isla sam do ikea-e koja se nalazi u predgradju Chicago-a da pokupim Koljin telefon. Put krece tako sto se krene odavde busom do prve metro stanice... onda se nastavi metroom do medju mesnog autobusa... kada se medjumesnim autobusom stigne do tog predgradja onda se nastavi besplatnom trolom... jer nema tu puteva za pesake. I na karaju se istim putem vratim kuci... bez zadrzavanja u ikea samo sam bila onoliko dugo koliko mi je trebalo da pokupim telefon sa sluzbe. Na kraju taj moj put je trajalo od pola jedan do sedam sati uvece kada sam se vratila kuci da napomenem da ni jedan autobus ni metro nisam cekala duze od 20 min. Pa od Novog Sada do nisa i nazad bi brze otisla i vratila se... huh