Wednesday, November 19, 2008

Izlet u Montreal

Još kao mali gledao sam seriju "Les Filles de Caleb" (kod nas poznatija kao Emilie) i bio oduševeljen prirodom Kanade. Inače, to je jedna od dve limunada serije koje sam u životu iz nepoznatog razloga pratio (druga je zlobnica). Iako ne uspeh da odem baš u taj kraj gde je to snimano, bio sam bar u istoj državi (Quebec iliti po naški Kvebek) i rodnom gradu glavne glumice Marine Orsini :-) Znam da ovo malo glupo zvuči, ali mi je kao klincu početkom devedesetih, kada sam pratio tu seriju, taj kraj delovao tako daleko i nedostižno. Kad god pomislim gde bih voleo najviše da živim uvek mi se na trenutak pojavi slika iz te serije, kućica koju su Ovila i Emili imali pokraj jezera u predivnoj šumi. No, eto mene u tom kraju :-) Pre polaska sam dobro proučio grad, zapisao šta sve treba videti i pregledao google earth koliko sam stigao. Jednio sam zaboravio jednu stvar....gde se nalazi autobuska stanica u Montrealu :-) I tako ti ja stigoh...negde. Šta ću...zaustavim prvu osobu "Govorite li engleski?"...najo...sve francuzi. E dođavola, gde mi je sada Vrag da malo parla :). Na kraju nađem nekog ko priča engleski i (naravno) nije iz Montreala, pa me on usmeri na vozača gradskog autobusa. Od tog momenta pa nadalje nisam mogao da verujem na kakvu sam ljubaznost ljudi naišao u Montrealu. Priđem ja vozaču koji sedi u autobusu i čita novine. Pitam ga za smernice (zna engleski malo), kaže on "Sedi, stižemo u centar za 4 min". Ja uđem, rekoh da platim...neda, kaže "mani pare, samo sedi i uživaj". Krenusmo mi, vidim ja ovaj ne staje na stanicama već samo piči. Pita on mene pitanje na koje mi nikada nije bilo teže odgovoriti "Odakle si?". Aaaa...iz Amerike, ali sam i tamo došao pre mesec dana, pa sam u Otavi na poslovnom putu, pa eto mene malo i ovde :) Krene on samnom da divani sve u 16. Odjednom stigosmo negde, on me istovari i pozdravi. Ja se zahvalim, pogledam...broj busa 515, a na stanici staju neki sasvim levi busevi. Ovaj vidim okreće i vraća se odakle smo krenuli. Čovek me lepo istaksirao gradskim autobusom....ne mogu da verujem :-) Samo sam pomislio na one vozače iz GSP-a i uporedio sa ovim...ne...nema šanse. Odem malo da tumaram po centru. Prvo sam otišao u Mcgill college aveniju. Generalno, sam centar čini par ulica koje su prepune robnih kuća...san za ljude koji vole šoping. Ispod njih se nalazi Underground city (podzemni grad). Kada uđeš u robnu kuću, ti si na 3 spratu...prvi i drugi su ispod zemlje i tu se nalazi i metro, a povezani su i sa ostalim robnim kućama, tako da čine čitav jedan grad ispod zemlje. Tu sam naišao i na neki lanac od npr. 50 restorana brze hrane...jedva se odlučih u koji da sednem. Bio bi red kada sam već ovde i da isprobam Poutine, nacionalno jelo Kvebeka. U pitanju je pomfrit preko kojeg se stavi topljeni sir i onda to sve zalije gravy sosom (sos od pečenkine masti). Ukus je kao što se da zamisliti....blagi užas. Fora je da Kanađani u ovim krajevima to obožavaju, a Poutine se u Kvebeku prodaje čak i u McDonaldsu, Burger Kingu i ostalim lancima brze hrane. Inače, Kanađani vole da stavljaju sirće na pomfrit. Tu sam video i da je u toku izložba stvari sa Titanika...valjda ću i na to stići :) Krenem ti ja dalje i naiđem na tourist biro. Tu mi je žena lepo dala mapu i iscrtala kojim putem tačno da idem i šta sve da vidim. Ufff...što volem tako. Sve može da se prepešači, nema muke sa autobusim i metroima. Krenuh onda u avanturu obilaska svega. Otišao sam u stari grad da vidim Notre Dame basilicu. Crkva je predivna. Nisam video puno čuvenih crkvi u svom životu, ali ova je stvarno da ti zastane dah. Ulaz je svega 5$ i uz to dobiješ priču o kompletnoj istoriji crkve i Montreala. Inače u ovoj crkvi se venčala i Celine Dion...čisto ako nekog interesuje :) Ovde sam prvi put zažalio što nemam neki skup foto aparat i što nisam pohađao neke časove fotografije. Definitivno stvar koju treba da uradim u životu. Ovaj mali aparat je dobar za slike iz noćnog provoda, ali za prave stvari...treba i znanje i oprema. Posle crkve sam nastavio da tumaram starim gradom. Prvo sam otišao do luke. Nažalost na ostrvo gde se nalaze eksponati sa izložbe svetskog sajma nisam mogao...daleko je. U svakom slučaju, mogli su se videti i sa luke dosta dobro. U povratku ka centru svratio sam kineski grad. Tu sam morao da probam neki bubble tea (čaj sa mehurićima). U pitanju je neka tečnost (npr. sa ukusom banane), u kojoj se nalaze neke crne bombonice (đavo će ga znati šta je). Ti onda imaš neku debelu slamku i dok uvlačiš tečnost, uvlačiš i te bombonice sa ukusom banane. Lepo je za probati, ali već nakon par gutljaja ti se smuči. Vratio sam se nazad u centar da pogledam izložbu Titanika. Nažalost, nisam smeo da slikam unutra, ali sam uspeo par snimaka (dok me nisu uhvatili) bez blica da napravim. Izložba je bila interesantna, gomila eksponata sa Titanika, prolazi se kroz priču od početka izgradnje istog, pa sve dok nije potonuo. Bilo je čak i par rekonstrukcija kabina i sl. Dosta istorijskih podataka i priče o putnicima. Na kraju izložbe možeš kupiti ugalj koji je bio na Titaniku (koji su izvadili iz mora). Nisam želeo baš da dajem pare na te stvari...nisam toliki fanatik za Titanikom. Karta za izložbu je bila 23$...nimalo jeftino. Svako je dobio kartu u obliku kakva je bila karta na Titaniku sa imenom i prezimenom nekog od stvarnih putnika. Na samom kraju obilaska Montreala, prošetao sam se ulicom St Catherine koja je poznata po 3 stvari: shoping, sex i buffet. U jednom delu je gomila butika, dok su u drugom razni kupleraji, sex prodavnice i buffet restorani (negde čak i sve to na jednom mestu, platiš striptiz i dobiješ besplatan buffet :-) ).
To je to od Montreala. Voleo bih da se jednom vratim i vidim i noćni život po kojem je Montreal takođe poznat. Taj ceo dan je vetar duvao ko sumanut i bilo je ladnoooo (bar nije bilo kiše). U utorak sam se ponovo razboleo, evo sada mi malo bolje kuc, kuc, kuc.
Već sam se uželeo kuće i jedva čekam petak da vidim moju ženicu...

Ah...umalo da zaboravim na glavnu stvar, slike iz Montreala su ovde ... uživajte :-)

kaneolopa said...
This comment has been removed by the author.

Shto bi ja volela da shetam Montrealom sa tobom

dreamerns said...

A tek ja sa tobom po LA-u...nemas pojma koliko :-)

Anonymous said...

E pa bas mi je drago da si se lijepo proveo u Montrealu..
Ostao si nam duzan reci koliko si platio za striptiz i kakav bi buffet?

landlord

Leelana said...

Gledam ove fotke-sećaš se kada smo pričali o Bawling 4 Columbia? E pa ne mogah izdržati da to spomenem kad sam videla prvu fotku...